Bu kitap, TÜBİTAK 4005 projesi çerçevesinde, üstün zekâlı ilkokul öğrencilerinin matematiksel becerilerini STEAM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik) disiplinleriyle bütünleştirerek zenginleştirmek amacıyla titizlikle hazırlanmıştır. Soyut matematiksel kavramların somut projeler ve uygulamalar aracılığıyla anlaşılmasını merkezine alan bu eser, içerdiği proje temelli etkinliklerle öğrencilerin yaratıcılık, eleştirel düşünme ve problem çözme gibi üst düzey becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Örneğin, soyut bir matematiksel ilke olan oran-orantı, sürdürülebilir bir tasarım projesinde malzeme miktarının belirlenmesinde somut bir araç haline gelirken, geometrik şekillerin özellikleri mühendislik projelerinde yapısal sağlamlığı artırmak için elle tutulur modellere dönüşmektedir.
Öğretmenler ve eğitimciler için pratik ve yol gösterici bir kılavuz niteliğindeki bu eser, sürdürülebilir tasarımlardan yenilikçi mühendislik projelerine, sanatsal matematik uygulamalarından teknoloji destekli keşiflere kadar çeşitli disiplinler arası uygulamalar sunmaktadır. Üstün zekâlı öğrencilerin öğrenme hızları, derinlemesine ilgi alanları ve karmaşık düşünme becerileri göz önünde bulundurularak özel olarak tasarlanan içerikler, matematik öğrenimini soyut bir alandan çıkarıp, anlamlı, görsel ve keyifli bir keşif sürecine dönüştürmektedir.
Alanında uzman eğitimciler ve araştırmacılar tarafından özenle hazırlanan bu kitap, üstün zekâlı öğrencilerin eğitiminde yenilikçi ve etkili yaklaşımlar arayan tüm öğretmenler ve eğitimciler için değerli ve ilham verici bir kaynak olacaktır.