Öğretim programı okuryazarlığı tüm eğitim paydaşlarının sahip olması gereken bir niteliktir. Yürürlükteki bir programı anlamak, öğretim felsefesine uygun olarak uygulamak ve bu programın öğrenme ve öğretme sürecine yönelik dönütlerini değerlendirmek program bilgisi ile mümkündür.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğrenenleri akademik, düşünsel, duygusal, sosyal ve ahlaki olarak geliştirme iddiasındadır Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin oldukça yeni olması modele ilişkin değerlendirmeleri önemli kılmaktadır. Bu kitap ile Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli yapay zekâ, düşünme becerileri, sosyal duygusal öğrenme, sürdürülebilir pedagoji, çokkültürlü eğitim, okuryazarlık becerileri açılarından ela alınmış, modelin Türkçe, Sosyal bilgiler öğretim programları değerlendirilmiş, İngilizce öğretim programı için önerilerde bulunulmuş ve modeldeki Erdem-Değer-Eylem çerçevesi açıklanmıştır.
Yazar grubu olarak Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi adlı bu kitabın başta akademisyen ve öğretmenler olmak üzere tüm eğitim paydaşlarına faydalı olmasını diliyoruz.