Öğretim programları belirli dersler kapsamında öğrencilere
kazandırılması hedeflenen bilgi, beceri,
tutum ve davranışları düzenli bir şekilde aktarmayı
sağlayan belgedir. Eğitim süreçlerinin temel rehberi olarak öğrencilerin öğrenme
deneyimlerini yönlendirir. Türkçe Dersi Öğretim
Programı’nın temel amacı ise dünyayı anlamanın temel aracı olan dili en
yetkin biçimde kullanabilen,Türkçenin zenginliklerine vâkıf olan, dil aracılığıyla Türk
kültürünü ve değerlerini en doğru biçimde kazanan nesiller yetiştirmektir. Bu eser öğretim
programlarını genel olarak incelerken geçmişten günümüze Türkçe Dersi
Öğretim Programları'nı değerlendirmektedir. Aynı zamanda öğretim programı okuryazarlığı ve bu
alanda yapılan çalışmaları incelemektedir. Eserin başta Türkçe öğretmenleri ve öğretmen
adayları olmak üzere tüm eğitimcilere ve eğitim araştırmacılarına katkı sağlamasını dileriz.