Okul öncesi eğitim, bireyin tüm yaşamı boyunca sürecek öğrenme yolculuğunun temelini oluşturan en kritik dönemlerden biridir. Bu dönemde çocukların gelişimsel ihtiyaçlarına uygun, çağdaş ve bilimsel temellere dayanan eğitim yaklaşımları, onların potansiyellerini en üst düzeyde ortaya koymalarına olanak sağlar.
"Okul Öncesinde Çağdaş Araştırmalar I" adlı bu kitap, erken çocukluk eğitimi alanında güncel araştırma ve uygulamalara ışık tutmayı amaçlamaktadır. Kitapta yer alan bölümler, alanın farklı boyutlarını ele alan özgün çalışmalardan oluşmakta; eğitimciler, araştırmacılar, anne-babalar ve öğrenciler için hem kuramsal hem de uygulamalı bilgiler sunmaktadır.
21.yüzyılın hızla değişen ve dönüşen eğitim anlayışı, erken çocukluk dönemine ilişkin yaklaşımların da yeniden değerlendirilmesini zorunlu kılmıştır. Eğitim bilimleri literatüründe giderek artan bir şekilde yer bulan okul öncesi eğitimi, yalnızca çocukların gelişimsel özelliklerini değil, bu özellikleri ile ilişkili mikro ve makro sistem özelliklerini de çok boyutlu bir süreç olarak ele almaktadır. Elinizdeki bu kitap, okul öncesi eğitime dair güncel eğilimleri, araştırma boşluklarını ve sahada uygulanabilir yenilikçi yaklaşımları çok yönlü olarak ele almayı amaçlamaktadır.
Bu kitap; akademisyenlere, öğretmenlere, politika yapıcılara ve alana ilgi duyan tüm okuyuculara erken çocukluk eğitimi alanında kapsamlı ve güncel bir kaynak sunmayı hedeflemektedir Bu kitapta, okul öncesi eğitimin çok boyutlu doğası dikkate alınarak geniş bir yelpazede güncel konular ele alınmıştır. Her bir bölüm, alanında uzman akademisyenlerin titizlikle yürüttüğü araştırmalarla şekillenmiş, çağdaş eğitim yaklaşımlarıyla harmanlanmıştır. Kitabın hazırlanmasında emeği geçen tüm yazarlarımıza, katkılarıyla bu çalışmanın bilimsel niteliğini artıran değerli hakemlerimize ve desteklerini esirgemeyen yayınevi ekibine teşekkürler.
Kitabın, okul öncesi eğitime gönül vermiş herkese yeni bir bakış açısı kazandırması ve alandaki çalışmalara katkı sunması temennisiyle…