Matematiksel kavramların mühendislik temelli örneklerle desteklenmesi, ortaokul ve lise seviyesindeki öğrencilerin çoğu zaman soyut olarak algıladıkları bu kavramları somutlaştırmalarını ve gerçek hayattaki karşılıklarını görmelerini sağlamaktadır. Günümüzde oldukça popüler hâle gelen döner kanatlı insansız hava araçları (drone/İHA) da matematiksel kavramları somutlaştıran en etkileyici teknolojilerden biridir. Drone’ların tasarım, montaj, denge, hareket ve yönlendirme süreçleri; açı ve dönüşler, simetri, konum–yön ilişkileri, ölçme ve orantı, hız–zaman–mesafe bağlantıları, fonksiyonel ilişkiler, veri toplama ve yorumlama gibi pek çok matematiksel kavramı doğal biçimde içinde barındırmaktadır. Bu kavramların matematik öğretim programındaki öğrenme alanlarıyla ilişkilendirilmesi, öğrencilerin matematiği yaşamla bağ kurarak anlamlandırmasını güçlendirirken, öğretim sürecini de daha ilgi çekici ve kalıcı hâle getirmektedir. Bu kitap, drone teknolojisini matematik eğitimiyle buluşturarak öğretmenlere ve öğretmen adaylarına; etkinlik geliştirmeden soru yazımına, ders materyali tasarlamadan disiplinler arası FeTeMM (STEM) projeleri üretmeye kadar geniş bir yelpazede ilham vermeyi amaçlamaktadır. İçerik, 50 ilköğretim matematik öğretmeni adayıyla yürütülen uygulamalı çalışmalardan elde edilen gözlem, çizim ve görüş verilerine dayanarak oluşturulmuş; matematik ile mühendislik arasındaki güçlü bağ öğretmen adaylarının deneyimleri üzerinden görünür kılınmıştır. Bu sürece katkı sunan tüm öğretmen adaylarına ve iş birliği yaptığım meslektaşlarıma içten teşekkür eder, çalışmanın matematik öğretiminde teknoloji ve mühendisliğin bütünleştiği yeni öğrenme ortamlarına ilham vermesini dilerim.