Her öğrencinin akranlarından geride kalma ya da sınıf düzeyi için belirlenen kazanımları eksiksiz olarak edinmeme sebepleri farklılık gösterebilir. Dördüncü sınıfta bulunan ancak dokuzuncu öğretmeni ile eğitim öğretime devam eden, aile içi olumsuz etkileşimden kaynaklı olarak derslerine yeterince konsantre olamayan, yurt dışından çeşitli statüde sınıflarımızda öğrenim gören, herhangi bir zihinsel engeli ya da öğrenme güçlüğü olmayan öğrencilerimizin kendi akranlarına göre geride kalması beklenmeyen bir durum olmasa gerek.
Bu durumun önemine atfen bu kitabın içeriği ile ilgili Eğitim Fakültelerimizde seçmeli ders olarak Kapsayıcı Dil Öğretimi dersi adı ile bir ders konulması kararı alınmıştır. Kapsayıcı dil öğretimi, dilin temel becerilerini (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) çeşitli nedenlerle edinememiş öğrencilerimizin bu eksikliklerini gidermeye odaklanmaktadır. Bu kitapta gerek kavramsal içerik paylaşımıyla gerekse çeşitli etkinlik örnekleriyle başta öğretmen adayları ve öğretmenler olmak üzere tüm eğitim paydaşlarımıza bahsi geçen öğrencilerimize nasıl yardımcı olabileceklerine ilişkin bilgiler paylaşılmaya çalışılmıştır.
Alanında uzman eğitimcilerin desteğiyle meydana gelen eserin, bu öğrencilerimizin eksiklerini gidermeye katkı sağlaması en büyük umudumuzdur.