Çocukların eğitim hayatlarının en önemli basamaklarından biri olan ilkokul dönemi; bilişsel, sosyal ve duyuşsal gelişim için son derece önemlidir. Söz konusu bu gelişim alanlarını destekleyen ve çocukların gerçek potansiyellerini ortaya çıkarmalarını sağlayan temel dil becerileri ise, bu dönemin başarılması gereken en önemli görevlerinden biridir. Çünkü akademik öğrenmelerin neredeyse tamamı temel dil becerilerinin etkin bir şekilde kullanılmasıyla gerçekleşebilmektedir.
İçinde bulunduğumuz yüzyılın temel gereksinimlerini yerine getirme ve çocuklarımızı geleceğe hazırlamada, sınıf öğretmenlerinin en önemli sorumluluklarından biri Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanmayı öğretmektir. Elinizdeki bu kaynak, her bir bölümü uzmanlar tarafından yazılan zengin içeriği ve uygulama örnekleri ile Türkçe öğretiminde en önemli başucu kitaplarından biri olmaya adaydır.
Toplamda on üç bölümden oluşan bu kitapta; ilkokul Türkçe programları, temel dil becerilerinin (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) öğretimi, kelime hazinesini geliştirme yolları, dil öğretiminde etkili olan yöntem ve teknikler, okuma ve yazma güçlüklerini eğitsel değerlendirme ve güçlüklerin giderilmesinde öğretimsel uyarlamalar, dil öğretiminde teknoloji kullanımı, dil bilgisi öğretimi, metin türleri ve öğretimi, Türkçenin yabancı ve iki dilli olarak öğretimi ve dil becerilerinin değerlendirilmesi konularına yer verilmiştir. Ülkemizin farklı üniversitelerinde görev yapan değerli akademisyenlerin katkılarıyla ortaya çıkan bu kitabın, başta Sınıf ve Türkçe öğretmenleri olmak üzere, Türkçe öğretimi alanında çalışmalar yürüten akademisyen ve lisansüstü öğrencilerine, bu alanlarda öğrenim gören öğretmen adaylarına ve genel olarak dil öğretimine ilgili duyan herkese hem teori hem de uygulama yönüyle katkıda bulunması beklenmektedir.