Uygun yöntem ve tekniklerle tüm öğrencilerin okumayı ve yazmayı öğrenebileceği inancına dayanan bu kitap, ilk okuma ve yazma öğretiminin nasıl gerçekleştirilebileceğine ilişkin kuramsal bilgilere ve uygulama örneklerine yer verecek biçimde düzenlenmiştir. Kitapta çocukların akademik becerilerin yanında, yaşam becerilerini de kazandığı en önemli dönem olan ilkokul birinci sınıfta okuma ve yazma öğretiminin yeri ve önemi ve bu dönemde yapılan okuma yazma öğretimi uygulamaları kapsamlı bir şekilde anlatılmaktadır.
İlk okuma ve yazmaya hazırbulunuşluk, ilk okuma ve yazma öğretimine yönelik uygulamalar, bunların öğretim programı ile bağlantıları, ilk okuma ve yazma öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler, ilk okuma ve yazma öğretim sürecinin basamakları, ilkokul birinci sınıfta kelime öğretimi uygulamaları, ilk okuma ve yazma öğretiminde aile katılımına yönelik etkinlikler, okuma yazma öğretiminde kullanılabilecek araç gereçler ve teknoloji uygulamaları bu kitapta yer almaktadır.
Yazarların öğretmenlik ve öğretmen eğitimi sürecindeki bilgi ve deneyimlerine dayandırılan bu kitap öğretmen adayları, sınıf öğretmenleri, öğrenci velileri ve ilk okuma ve yazma öğretimi alanında uygulamalar yapmak isteyenlere yol gösterecek biçimde hazırlanmıştır.