Erken yaşlarda çok kültürlü eğitime başlamak gerekli midir?
Çokkültürlü eğitim okul öncesi eğitim ortamlarında uygulanmalı mıdır?
Öğretmenler çokkültürlü eğitimi sınıflarına nasıl dâhil edebilirler?
Çokkültürlü sınıflarda program nasıl olmalı, eğitim-öğretim sürecinde hangi yaklaşımlar, teknikler ya da araçlar kullanılmalıdır?
Bu kitapta, okul öncesi eğitimde çokkültürlü eğitim boyutlarının nasıl odak noktası haline geldiğini, programı ve öğretimi nasıl şekillendirdiğini inceledik. Ülkemiz, geçmişten günümüze, farklı kültürlerin bir arada yaşadığı bir coğrafya olagelmiştir. Özellikle son yıllarda yaşanan göçler çokkültürlü toplumumuzu daha da çeşitlendirmiş ve renklendirmiştir. Ancak çokkültürlü erken çocukluk eğitim ortamları olarak okullar, öğretmenler, aileler ve çocuklar bu duruma hazır mı?
Kitabımız, çokkültürlü okul öncesi eğitim ortamlarında, çocuklar, öğretmenler, yöneticiler ve aileler için müfredat ve uygulamalar çerçevesinde rehber bir kaynak olması umuduyla hazırlanmıştır.