Erken Çocuklukta Doğa Bilinci, okul öncesi dönemde çocukların doğa ile ilişki kurma biçimlerini, çevre farkındalığının gelişimini ve sürdürülebilirlik eğitimini bilimsel bir yaklaşımla ele alan kapsamlı bir kaynaktır.
Doğa temelli öğrenme modelleri, çevre eğitiminin kuramsal temelleri, ekopedagoji, Reggio Emilia ve Forest School gibi çağdaş uygulamalar ile Millî Eğitim Bakanlığı'nın güncel projeleri kitapta bütüncül bir bakışla incelenmektedir.
Bu eser;
? Öğretmen adaylarına, doğa temelli eğitim hakkında güçlü bir kuramsal altyapı sunar.
? Araştırmacılara, geniş bir kaynakça ve güncel literatür taraması sağlar.
? Okul öncesi öğretmenlerine, uygulamaya aktarılabilir pratik öneriler sunar.
Çocukların doğayla kurduğu ilişkinin onların bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimleri üzerindeki etkileri, ulusal ve uluslararası araştırmalar ışığında açıklanmıştır. Kitap, sürdürülebilir bir gelecek için atılacak adımların erken çocukluk yıllarında başladığını vurgulayan güçlü bir içerik sunmaktadır.
Doğayı anlamak, doğayı korumakla; doğayı korumak ise onu tanımakla başlar.
Bu eser de tam olarak bu yolculuğa katkı sunmak için hazırlanmıştır.