ALIŞVERİŞ SEPETİ 0
Sepeti Boşalt
Matematik ve Fen - Teknoloji Eğitimi Alanında Yenilikçi Tartışmalar II (E-KİTAP)
Matematik ve Fen - Teknoloji Eğitimi Alanında Yenilikçi Tartışmalar II (E-KİTAP)
ÜRÜN DÖKÜMANI İNDİR

Matematik ve Fen - Teknoloji Eğitimi Alanında Yenilikçi Tartışmalar II (E-KİTAP)

Yeni Ürün
230,00 TL
Ürün Kodu : 9786255531865
Kategori : E-Kitaplar
Barkod : 9786255531865
PAYLAŞ :
Eğitim sistemleri, yalnızca bilgi aktaran yapılar değil; aynı zamanda bireyin düşünme biçimini, dünyayı algılayışını ve toplumla kurduğu ilişkiyi şekillendiren temel alanlardır. Bu bağlamda matematik ve fen-teknoloji eğitimi, bireyin akıl yürütme, problem çözme ve analitik düşünme becerilerini geliştiren en kritik disiplinlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Ancak bu eğitimin etkinliği, yalnızca içerikle değil, kullanılan yöntemler, pedagojik yaklaşımlar ve teknolojik araçlarla da doğrudan ilişkilidir. Matematik ve fen-teknoloji yıllık planlamaların güncellenmesi ve yeniden yapılandırılması, matematik ve fen-teknoloji öğretiminin niteliğini artırma yolunda önemli bir adım olarak görülmektedir. Bu noktada, bilgisayar destekli kavram haritaları, öğrencilerin zihinsel şemalarını daha görünür kılmakta, öğrenme sürecini hem öğretmenler hem de öğrenciler açısından daha anlamlı ve yapılandırılmış bir hâle getirmektedir.Bu çalışmada yer alan etnomatematik yaklaşımı, matematiği kültürden bağımsız, soyut bir bilgi olarak değil; bireylerin yaşadığı sosyal çevre, geleneksel bilgi birikimi ve yerel pratiklerle iç içe geçmiş bir öğrenme süreci olarak değerlendirmektedir. Bu yaklaşım, özel yetenekli öğrencilerin matematikle ilgili özgün düşüncelerini anlamaya ve onlara farklı bakış açıları kazandırmaya imkân sunmaktadır. Öğretmen adaylarının STEM eğitimi bağlamındaki pedagojik alan bilgileri, disiplinlerarası düşünme becerisi ve teknoloji entegrasyonu gibi çağdaş eğitim anlayışlarının sınıf ortamına yansımasında belirleyici rol oynamaktadır. Öğretmenlerin bu bilgi ve becerilerle donatılması, öğrencilerin bilimsel ve yaratıcı düşünme süreçlerini desteklemektedir. Tüm bu kavramsal ve uygulamalı yaklaşımlar, Türkiye’nin özgün eğitim felsefesini yansıtan Türkiye Maarif Modeli çerçevesinde değerlendirilmiştir. Maarif Modeli, bireyin hem bilişsel hem de değer temelli gelişimini önemseyen, yerli ve milli değerlerle çağdaş pedagojiyi bütünleştiren yenilikçi bir vizyon sunmaktadır. Bu anlatımla temellendirilen çalışma; matematik ve fen-teknoloji eğitiminde bütüncül, kültürel duyarlılığı yüksek, teknolojiyle desteklenmiş ve öğrenci merkezli bir yaklaşımı benimseyerek, eğitim sistemimizin hem teorik altyapısına hem de uygulama düzeyine katkı sunmayı hedeflemektedir.
Matematik ve Fen - Teknoloji Eğitimi Alanında Yenilikçi Tartışmalar II (E-KİTAP) Matematik ve Fen - Teknoloji Eğitimi Alanında Yenilikçi Tartışmalar II (E-KİTAP) 9786255531865 Matematik ve Fen - Teknoloji Eğitimi Alanında Yenilikçi Tartışmalar II (E-KİTAP)