Eğitimin Yeni Yüzyılı: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin Felsefesi, Becerileri ve Dönüşüm Potansiyeli 
Eğitim sistemleri, her çağda toplumların kendini yeniden tanımladığı, geleceğini kodladığı laboratuvarlardır. Peki, küresel rekabetin, teknolojik devrimin ve karmaşık toplumsal sorunların yaşandığı bu yeni yüzyılda Türkiye, nasıl bir insan yetiştirmeyi hedeflemektedir? 
Bu kapsamlı akademik çalışma, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan TürkiyeYüzyılı Maarif Modeli (TYMM)'nin yalnızca bir müfredat değişikliği olmanın ötesindeki derinliğini mercek altına alıyor. Kitap, modelin felsefi köklerinden pratik uygulamalarına kadar uzanan çok boyutlu yapısını, alandaki yetkin akademisyenlerin katkılarıyla inceliyor. 
Kitabın Temel Odakları:
Felsefeden Vizyona: TYMM'nin dayandığı temel felsefi ilkeler, yetiştirilmek istenen "Yetkin ve Erdemli İnsan" ideali ve Erdem-Değer-Eylem çerçevesi.
Beceriler ve Yetkinlikler: Modelin merkezine aldığı 21. Yüzyıl Becerileri ve Yaşam Becerilerinin, öğrenciyi geleceğe nasıl hazırladığı.
Kapsayıcılık ve Dengeler: Eğitimde Fırsat Eşitliği ilkesinin modeldeki yansımaları ile yerel kimliği korurken evrensel standartları yakalamayı amaçlayan Yerel ve Küresel Perspektif dengesi.
Pedagojik İnovasyon: Öğrenci Merkezli Eğitim, İnovatif Uygulamalar, Sürdürülebilirlik ve Disiplinlerarası Öğretim yaklaşımlarının sınıf ortamına entegrasyonu.
TYMM, Türkiye'nin eğitim vizyonunda bir dönüm noktasını temsil etmektedir. Bu eser, söz konusu modelin potansiyelini, güçlü yanlarını ve uygulama süreçlerine dair kritik değerlendirmeleri sunarak eğitim politikası yapıcılarına, öğretmenlere, akademisyenlere ve geleceğin eğitimini merak eden herkese hitap eden temel bir kaynak niteliğindedir.