Türkiye’de yasa ve yönetmelikler özel gereksinimli öğrencilerin normal gelişim gösteren akranlarıyla aynı eğitim ortamlarında eğitim alması önündeki engelleri büyük ölçüde ortadan kaldırmıştır. Bununla birlikte, pek çok araştırma kaynaştırma uygulamalarının yeterince etkili ve verimli sunulamadığını göstermektedir. Sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenleri pek çok konuda zorlandıklarını ifade ederken, rehber öğretmenler ise aldıkları eğitimin kaynaştırma uygulamalarını desteklemede yeterli olmadığını ifade etmektedir.
Bu kitap, kaynaştırma uygulamalarına destek verebilecek özel eğitim personelinin yeterli sayıda olmadığı ülkemizde, rehber öğretmenlerin çok önemli bir kaynak olduğu fikrinden yola çıkılarak hazırlanmıştır. Nitekim, öğretmenlerin güçlük yaşadığı durumlarda başvurduğu ilk kaynak okul rehber öğretmenleri olmaktadır. Dolayısıyla, kaynaştırma uygulamalarının iyileştirilmesine katkıda bulunabileceğini düşündüğümüz bu kitapla rehber öğretmenleri desteklemeyi umuyoruz.