Hiç kuşkusuz ilköğretimden yüksek öğretime kadar en temel öğrenme yollarından biri okumadır. Ancak okuma sadece okul yılları ile sınırlı tutulacak bir etkinlik olmayıp tüm yaşam boyu ihtiyaç duyulan ve anlamayla sonuçlanması beklenen bir beceri alanıdır.
Bu kitapta günümüzde değişen okuryazarlık kavramı ve bu yönüyle şekillenip çeşitlenen okuryazarlık türleri; geçmişten şimdiye alanda bilinen ve etkili olan okuma kuram ve modelleri ile okuma türleri; okumanın oluşumunu sistematik bakımdan irdeleyen okuma süreçleri; okumanın önemli bir boyutu olan akıcı okuma ve türleri ile okuduğunu anlama ve okuduğunu anlama stratejileri kuram ve uygulama bağlamında ele alınmış ve bunlara yönelik uygulama ve etkinlik örnekleri ile değerlendirme formlarına ve rubriklere yer verilmiştir.
Kitabın öncelikle sınıf ve Türkçe öğretmenleri olmak üzere, bu alanda çalışan akademisyenler ile lisansüstü öğrencilere, sınıf ve Türkçe öğretmenliklerinde öğrenim gören öğretmen adaylarına, okuma ve okuduğunu anlamaya ilgi duyan tüm paydaşlara katkı sunması dileğiyle…