Bu kitap öğrenme güçlüğü olan öğrencileri yaşama hazırlayacak, yetenekleri ve ilgileri çerçevesinde mesleki beceriler edinmelerini sağlayacak erken ve etkili bir mesleki eğitimin önemine dikkat çekmektedir. Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler okul yaşamana uzun süre devam etmeme, sosyal ilişkilerinde sorunlar yaşama, stresle baş etme konusunda zorlanma, uyum sorunları gibi pek çok problemle karşı karşıya kalmaktadırlar. Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin bu problemlerle baş etmelerinde girişimcilik becerisini kazanmanın önemli bir rol oynayacağı söylenebilir. Çünkü girişimcilik becerisi bireylerin sosyal ve toplumsal hayatlarını olumlu yönde geliştiren bir değişken olarak görülmektedir. Kitap hem teorik hem de uygulamalı bir girişimcilik eğitimi sürecini kapsamaktadır. Bu bağlamda kitabın öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin girişimcilik becerilerini ve bu beceriyle yakından ilgili olan psikolojik dayanıklılık, kavramsal anlama ve doğa bilinci özelliklerinin geliştirilmesi üzerine olumlu etkilerinin olacağı düşünülmektedir.
Kitap, “Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Üreten Nesiller Kılavuzunun Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirmesi” isimli 221K148 kodlu TÜBİTAK projesi kapsamında geliştirilen kılavuzu kapsamaktadır. Kitabın, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerle çalışan öğretmenlere, rehberlik ve psikolojik danışmanlara, fen bilgisi öğretmenlerine, öğretmen adaylarına ve araştırmacılara yol göstereceği düşünülmektedir.