Bu çalışmada; Türk Milli Eğitim Sistemine projeksiyon tutması amacıyla, jeopolitik ve jeostratejik perspektifte, Türkiye ve on beş farklı ülkenin eğitim sistemi incelenmiştir. PISA ölçeğinde birinci sıralarda yer almış ülkelerden, bilim ve sanayide yükseliş trendini yakalayan ülkelere, hatta eğitim adına iç dinamikleri kapalı formatta olan ülkelere kadar, farklı özellikteki pek çok ülke mercek altına alınmıştır. Ortaya çıkan çalışmanın, incelenen her bir ülke için belirlenen anahtar kelimeler üzerinden şekillenen bölüm kazanımlarıyla, okuyucuya eğitim sistemleri hakkında küresel bir bakış açısı oluşturacağı kanaatindeyiz. Eğitim unsurunun hiçbir ülke için ıskalanamaz bir olgu olduğunun bilincinde olarak, bu eserin eğitim camiamıza, politika üreticilerine ve uygulayıcılarına, siyasi ve sosyal sahada tüm ilgililere faydalı olmasını diliyoruz.