KİTABA GÖZ AT KISMINDAN; KİTABIN DİJİTAL İÇERİĞİNE ERİŞİP İNDİREBİLİRSİNİZ.
Hızla gelişen ve sürekli değişen teknolojinin diğer pek çok alanı etkilediği gibi eğitim ve öğretimi de etkilediği bilinmektedir. Toplumun hedeflenen muasır medeniyet seviyesine yükselmesi ve bilgiyi sürekli kullanabilen bir toplum haline gelebilmesi toplum bireylerinin eğitimiyle de ilişkili olduğu bilinmektedir. Hızla değişen bu gelişmeleri takip edebilmek amacıyla eğitimin kalitesi de artmak zorundadır. Bilim ve teknolojide yaşanan bu hızlı değişim, bireyin ve dolayısıyla toplumun değişen ihtiyaçları, öğrenme-öğretme ortamlarında güncel yaklaşımlardaki yenilikler ve sürekli gelişmeler bireylerden beklenen rolleri de doğrudan etkilemektedir. Bütün bireylerin fen okuryazarı olarak yetişmesini amaçlayan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı, problem çözebilen, eleştirel düşünen, girişimci, kararlı, iletişim becerilerine sahip, empati yapabilen, topluma ve kültüre katkı sağlayan vb. niteliklerdeki bir bireyden bahsetmektedir. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın temel amaçları arasında; astronomi, biyoloji, fizik, kimya, yer ve çevre bilimleri ile fen ve mühendislik uygulamaları hakkında temel bilgiler kazandırma ve günlük yaşam sorunlarına ilişkin sorumluluk alınmasını ve bu sorunları çözmede fen bilimlerine ilişkin bilgi, bilimsel süreç becerileri ve diğer yaşam becerilerinin kullanılmasını sağlama yer almaktadır. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının belirlediği bu temel amaçlardan hareketle, öğrencilere, günlük hayatlarında karşılaştıkları, kullandıkları ve gözlemledikleri birçok durumu fen bilimleri disiplinleri ile ilgili olduğunu sadece anlatmanın yetmediği, onlara bu ilişkinin somut olarak da gösterilmesinin önemli olduğu düşünülerek “Fen Öğretiminde Kimya Laboratuvarı I ve II” olarak basılan kitabın devamı niteliğindeki bu kitapta da Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında yer alan öğrenme alanlarından birisi olan “Fiziksel Olaylar” öğrenme alanına ait etkinliklere yer verilmiştir. Bu kitapta tasarlanan etkinlikler, ortaokul fen bilimleri dersi öğretim programında “Fiziksel Olaylar” öğrenme alanında hedeflenen, 5.- 8. sınıf seviyeleri arasındaki yer alan bilişsel kazanımların sıralamasına göre düzenlenmiştir. Her bir etkinlik içeriğinde; etkinliklerin hangi bilişsel kazanım(lar)a ait olduğu, gerekli araç-gereçlerle nasıl gerçekleştirileceği, etkinliklere ait görseller ve etkinliklere ait verilere yönelik sonuçların değerlendirilmesinde öğrencilerden nelere cevaplar vermelerinin istendiği değerlendirme soruları da bulunmaktadır. Bu kitaptan Eğitim Fakültelerinin Fen Bilgisi Öğretmenliğinde okuyan öğretmen adayları ve Fen Bilgisi öğretmenleri faydalanabilir. Kitap içeriğinde tespit edilen yanlış kavrama ve/ya eksikliklerin tarafımıza bildirilmesinin bizleri mutlu edeceğinden şüpheniz olmasın.