Eğitim; yeme, içme, uyuma, dinlenme ve sağlık gibi temel bir ihtiyaç, karşılanması gereken evrensel bir insan hakkıdır. Hatta eğitim, birçok yerde ve zamanda bu ihtiyaçları karşılamanın temelini oluşturmaktadır. Genellikle bir alanın “giriş” mahiyetinde olan ve o alanın bilişsel davranış temellerinin atıldığı bir ders bulunmaktadır. Eğitim alanında bu ders “Eğitime Giriş” adı altında yürütülmekte, derslerde yardımcı bir öge olarak aynı veya benzer adı taşıyan akademik ders kitapları kullanılmaktadır. Bu durum, aynı zamanda bu kitabın yazılmasının temel amacını oluşturmaktadır.
On üç bölümden oluşan bu kitabın her bölümü farklı üniversitede görev yapan ve bölümün alan uzmanı olan öğretim üyeleri tarafından yazılmıştır. Kitabın birinci bölümünde eğitim biliminin temel kavramlarına yer verilmiştir. Eğitimin tarihsel temellerine değinilen ikinci bölümden sonra kitabın üçüncü bölümünde eğitimin felsefi temelleri ele alınmıştır. Kitabın dördüncü bölümünde eğitimin sosyal temelleri, beşinci bölümünde eğitimin psikolojik temelleri, altıncı bölümünde eğitimin ekonomik temelleri açıklanmıştır. Eğitimin politik temellerinin ele alındığı yedinci bölümden sonra kitabın sekizinci bölümünde eğitimin hukuksal temellerine, dokuzuncu bölümünde eğitimin teknolojik temellerine, onuncu bölümünde eğitimin bilimsel temellerine yer verilmiştir. Kitabın on birinci bölümünde Türk Eğitim Sisteminin örgüt ve yönetim yapısı üzerinde durulmuştur. On ikinci bölümde öğretmenlik mesleğinin ele alındığı kitabın son bölümünde eğitimde yeni yönelimlere ve uygulamalara değinilmiştir.
Bu kitabın hizmet öncesi öğretmen eğitimi lisans programlarında yer alan “Eğitime Giriş” dersine, öğretmen adaylarına, öğretmenlere, eğitimin diğer paydaşlarına ve eğitim alanına katkı sunması umulmaktadır.